Мета: поглибити знання учнів про життя і творчість письменників Волині, творчість Лесі Українки; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати любов до рідного краю, до поезії
Хід уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
. Скільки б не пройшло років та слово Лесине житиме, бо вона «в серці має те, що не вмирає». Тому ж і не може лишитися ніхто байдужим до її життя і творчості.
Йосип Струцюк «Сторожові вежі» «Вона іще Лариса Косач»:
Лесі - 9 років. Вона дуже любить свою «тьотю Елю». Та раптом несправедливість ранить серце юної Косачівни. Зрозумів стан душі Лесі і передав це у віршах «Поклик» П. Мах.Леся була милосердною до всього і до всіх. їй хотілося захистити зайченя від вовка, билинку від негоди... Про таку чуйність і вразливість юної поетеси розповідає нам П. Мах у вірші «Без опікунки»
Ми живемо на Волині, живемо в краю, де колись зустрілася з казкою
Леся.
Адже...
Там, де вруняться жита, де льон сміється синіми очима, там, де дівчата чорноброві, де вміють сіяти і жати, пісень веселих поспівати, де радість вашу чи біду розділять враз, як хліб навпіл, там випало нам щастя народитись.
Кругом садочки, біленькі хати,
І соловейка в гаю чувати.
Ой чи так красно в якій країні,
Як тут, на нашій рідній Волині!
Леся Українка
Дочка України - Волинь моя мила,
Хто з нею не бачивсь, приїдьте будь ласка,
Тут ріки й озера, гаї солов ’їні,
Якщо ви забули, що таке казю
Її ви зустрінете в нас на Волині.
О. Богачук
Волинь - голубоокий озерний край. Волинь - край, де оживають легенди. Тому і не могла не написати Леся драму-феєрію «Лісова пісня», яка стала її лебединою піснею.П. Мах відгукнувся на твір Лесі і її мрійливість віршем «Нашепт лісу».
Уривок з драми-феєрії «Лісова пісня»
Леся вічно житиме в пам’яті нащадків.
«Колодяжне» П. Мах
В 1971 році Юрій Косач - племінник Лесі Українки приїздив на Волинь. Про цю подію П Мах розповідає у вірші « Юрій Косач у білому будиночку»
ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
Леся вчить нас любити свою мову, свій народ. Вона назвалась гордо - Українка. Носити з гідністю це ймення вчить і нас з вами, бо саме така Оксана з твору «Бояриня»
Уривок з п’єси «Бояриня». (театральна хвилинка)
Які б заметілі, хуртовини не були в нас на шляху, Леся вірить в нас.
І треба ж так, що грімко, дзвінко,
На повні груди, на весь світ
Нараз:
Я-Леся Українка!
Бо є народ у мене свій!
Як життєдайний струмок живить душу людську надія. Надію, як свою юну посестру, залишає нам Леся.«Квітка надії!» В. Гей. (випереджувальне завдання напам'ять)
IV. Підсумок уроку
- II. Літературна гра «Телеграми»
1. Добраніч, сонечко! Ідеш на захід...
Ти бачиш Україну - привітай!
Оксана «Бояриня»
2. Я їм тоді проспіваю
Все, що колись ти для мене співав,
Ще як на провесні тут вигравав,
Мрії збираючи в гаю...
Мавка «Лісова пісня»
3. Щастя - то зрада, будь тому рада,
- Тим воно й гарне, що вічно летить!
Перелесник «Лісова пісня»
4. «Де я того розуму навчуся?
Скільки світу злітав, а щось небагато навчився,
хіба вже воно так і зостанеться...»
Горобець «Біда навчить»
V. Домашнє завдання.
Написати твір-роздум на тему: "Живий вогонь Лесиного слова"
Немає коментарів:
Дописати коментар