неділя, 31 січня 2016 р.

Тема: Пряма і непряма мова як засоби передачі чужої мови

Тема. Пряма і непряма мова як засоби передачі чужої мови

     Мета: ознайомити учнів з новим матеріалом; розвивати увагу, память, логічне мислення;                       виховувати доброту, милосердя, людяність.
                                                                    Хід уроку
   I. Організаційна частина
   II. Основний зміст роботи
    1.  Вступне слово вчителя
    2. Робота з підручником
     - Впр. 317
          Прочитати текст. Визначити з чого складається пряма мова. Де можуть стояти слова автора?
Подорожували якось разом Вода, Вогонь і Честь. Прийшли на роздоріжжя, де їм треба було розійтися. Вогонь сказав: «Якщо загубите мене і захочете знайти, то підіть у той бік, де відчуваєте тепло.» Вода мовила: «А коли мій загубите слід, то шукайте разом з тими, хто хоче втамувати спрагу.»
Честь стояла мовчки, слухаючи своїх друзів. «За якими ознаками тебе знайти, коли загубимо? - запитала Вода і Вогонь. Той, хто загубить мене, - тихо відповіла Честь, - уже ніколи знайти не зможе. Я буваю тільки з тими, хто мене не втрачає.»
    3. Диктант з коментуванням.
- Забули ми просту Божу науку: «Що таке смирення і гордість? Коли на деревах буває багато плодів, то самі плоди хилять гілки донизу. Гілка ж, на якій нема плодів, тягнеться вгору і росте прямо...» На жаль, не читаємо ми древніх Патериків...
Патерик - назва збірок церковно-релігійних оповідань і новел про пустельників і ченців.
- Вклоняюсь низько мудрецям, але люблю, неначе тата, я проповідника Сократа, людської мудрості вітця. Учив: «Ти сам себе пізнай, знайди велике у малому, жени догматиків із дому, насильство й примус - зневажай.»
Старий був мудрий, а проте сказав: «Живу чи помираю, я добре знаю тільки те, що геть нічого я не знаю...» О, як він глупства не любив! Він був філософом по крові, неперевершеним у слові, хоч ні рядочка не лишив!
      Словник.
Догматик - прихильник догм.
Догма - поняття, ідея, які вважаються істинними за будь-яких умов і приймаються без доказів.
Хвалився Будяку, надувшись, Коров’як, що на Троянду він походить колючками. А мій Будяк сказав чванькові так: «Не колючками будь похожий, а квітками.»
    III. Підсумок.
- Що називаємо прямою мовою?
- Розкажіть, які розділові знаки вживаються при прямій мові.
    IV. Домашнє завдання. Вправа 320.

Немає коментарів:

Дописати коментар